Table of Contents Table of Contents
Next Page  58 / 74 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 58 / 74 Previous Page
Page Background

מ

הינה טכנולוגיה

Sightless Touch

ערכת ה

Inpris

חדשנית ופורצת דרך מבית

(אינפריס), המאפשרת לנהג שליטה מהירה

באמצעות מגע במערכת הבידור והמידע של הרכב, ללא

Sightless Touch -

הפניית המבט אליה. בכך מאפשרת ה

נהיגה בטוחה ואחראית, מבלי להתפשר על החיבוריות

והיעילות. חברת אינפריס הינה בעלת ניסיון רב שנים

בעולמות הטכנולוגיה, התקשורת והיזמות החברתית.

200–

זכתה חברת אינפריס בתואר "אחת מ

2014

בשנת

האפליקציות הטובות ביותר בעולם" בקטגוריית ההכללה

של האו"ם עבור פתרון לכבדי ראייה. בשנת

WSA–

של ה

זכתה החברה במקום השלישי בקטגוריית "ממשק

2016

אדם-מכונה ידידותי למשתמש" בוועידת ממשקי

Daimler AG

) בברלין, אחרי

CAR-HMI(

הרכב השנתית

.Continental Automotive–

ו

של אינפריס מוגנת

Sightless Touch -

טכנולוגיית ה

על ידי פטנטים שאושרו בארה"ב, ופטנטים נוספים

בתהליכי רישום בארה"ב, קוריאה, הודו ועוד.

הסחת דעת בנהיגה

הייתה השנה הקטלנית ביותר בכבישי

2015

שנת

הרוגים,

35,000 –

ארה"ב זה שבע שנים, עם למעלה מ

לאחר מספר שנים של ירידה במספר הנפגעים בתאונות

דרכים. גם בישראל חל שינוי מגמה שלילי בשלוש

השנים האחרונות עם עליה עקבית במספר ההרוגים

בתאונות דרכים, וזאת למרות החדירה ההולכת וגוברת

של מערכות בטיחות אקטיביות לשוק. מרבית התאונות

קשורות במישרין או בעקיפין להסחות דעת בנהיגה כגון

נהיגה תוך כדי שליחת הודעת טקסט, שינוי תחנות

וכדומה.

GPS -

ברדיו, הגדרת יעד ב

מערכות המולטימדיה החדשות המותקנות ברכבים,

המבוססות על מסכי מגע, גורמות אפילו ליותר הסחות

דעת בזמן הנהיגה, כיוון שאי אפשר להביט בעת ובעונה

אחת גם במסך וגם בכביש. כפי שנמצא במחקר של

, גם פקודות קוליות כשלו בצמצום הסחות

AAA–

ה

הדעת של נהגים, בשל האמינות הנמוכה שלהן בסביבת

הנהיגה הרועשת, והסחת הדעת הקוגניטיבית החזקה

שהם יוצרים.

עובדות על הסחות דעת בעת נהיגה:

. הסרת המבט מהכביש לשתי שניות בלבד מגדילה

1

את הסיכוי לתאונה.

24

פי

. משך הזמן שאורך בממוצע להשלמת פקודה קולית

2

שניות.

30

פשוטה הוא

. משך הזמן שאורך בממוצע לחזור לתשומת לב מלאה

3

שניות.

27

לאחר מתן פקודה קולית הוא

היא טכנולוגיית המגע היחידה

Sightless Touch

המאפשרת ביצוע משימות מרובות באופן מלא

), כגון החלפת תחנת רדיו, תוך מיקוד

Multitasking(

תשומת הלב על הכביש.

העתיד של ממשק אדם-מכונה ברכב

משחררת את

Sightless Touch

הטכנולוגיה של

Sightless ,

עיני הנהג מהצורך להביט במסך. בנוסף

גם מהירה פי עשרה מפקודות קוליות,

Touch

ומונעת את אותה ההסחה הקוגניטיבית לה גורמות

המערכות המסורתיות. הממשק שלה מעוצב בהתאם

לסביבת הנהיגה, מתוך מחשבה על בטיחות, מהירות

ופונקציונאליות, תוך יצירת קיצורי דרך מהירים בהם

יכול הנהג להשתמש כדי לבצע את הפעולות השכיחות

ביותר ברדיו, בניווט ובטלפון, בשבריר מהזמן הרגיל

האורך לבצע פעולות אלה במערכות המקובלות.

שיטה עתידנית זו ממפה את היד האנושית ועוקבת

אחר האצבעות באמצעות אלגוריתמים המשייכים

פונקציה נפרדת לכל אצבע ותנועותיה, ופותחת

את האפשרות למתן פקודות להפעלת הקונסולה

Sightless

ללא צורך להסתכל עליה. מטרת ממשק

במערכות בידור ומידע לרכב מבוססות מגע

Touch

הינה צמצום מהותי של הסחת דעת הנהג, תוך שיפור

היעילות האינטראקטיבית.

אינפריס גם משתפת פעולה עם סטארט-אפים

, המספקת גישה לאלפי

RLive

ישראליים אחרים, כגון

תחנות רדיו אינטרנטיות בארץ ובעולם.

Sightless Touch

איך עובד

במקום שהנהג יסיר את מבטו מהכביש ויתרכז ויזואלית

במכשיר המולטימדיה כדי להוביל אצבע אחת לנגיעה

באלמנטים מסוימים על גבי המסך כפי שמקובל היום,

הנהג יכול להניח שלוש אצבעות בכל מקום על המסך,

והתוכנה מתכיילת אוטומטית למיקום האצבעות.

לאחר מכן, הנהג מסיר שתי אצבעות, וסביב האצבע

הנותרת מופיע תפריט צף חדש בצורת שושנה בעלת

אפשרויות בחירה במקביל להשמעת הסבר קולי.

4

כל מה שנותר לנהג לעשות כעת הוא להחליק את

האצבע לאחד מארבעה כיוונים על מנת לבחור פעולה.

המערכת מאפשרת לנהג התאמה אישית מלאה

להעדפותיו, וכאשר הנהג נכנס למכונית, המערכת

מזהה אותו באופן אלחוטי באמצעות הטלפון הנייד

שברשותו, ומשנה את ההגדרות על פי ההעדפות

שהוגדרו קודם לכן.

אין הגבלה למספר פרופילי ההעדפות לרכב אחד וניתן

לנהל העדפות נפרדות לבעל, אשה ילדים וכדומה.

כדי לאפשר אבטחה מוגברת, המערכת משמשת

כמוליך מידע עבור הטלפון הנייד, במקום לזכור את

המידע ממנו. המידע והעדפות המשתמש נמחקים

אוטומטית ממערכת המולטימדיה כאשר מנותק

החיבור האלחוטי עם הטלפון הנייד. רעשי רקע,

מוזיקה ושיחות של אנשים אינם מפריעים לפקודות

ולפעולות של המערכת.

פוטנציאל שוק והערכות

שוק מערכות הבידור-מידע לרכב מתפתח במהירות

מיליארד

24 -

ל

2015

מיליארד דולר בשנת

14 –

מ

לפי ההערכות, עם הצטרפותן של

2020

דולר בשנת

חברות ההייטק והתקשורת הגדולות. לאחר חמש

דולר,

1,000,000 –

שנות פיתוח והשקעה של כ

נכנסת לשוק על מנת לבצע מהפיכה

Sightless Touch

בחוויית ממשק האדם-מכונה, תוך מטרה להגיע ל-

מכלל המכוניות החדשות בתוך חמש שנים,

5-10%

כמו גם להפצה גלובלית בשוק החלפים.

קיימות תכניות פיילוט בשיתוף מספר יצרניות רכב

ויצרניות ציוד מקורי, ואינפריס שואפת להשיג השקה

חודשים.

18

של מוצריה כרכיב ציוד מקורי בתוך

כמו כן, הושלמו תוכניות לגרסה המתאימה לרכב

חצי אוטונומי שתענה על אתגרים עתידיים. הגרסה

) תהיה זמינה לרכישה

S.T.C(

הראשונה של המערכת

בחנויות ציוד לרכב בישראל החל מהחורף הנוכחי.

אינפריס בע"מ

ש נ ת י ס ו ד

2011

ת ח ו ם ע י ס ו ק

טכנולוגיית ממשק אדם-מכונה

ניסן ירון

מנכ"ל ושותף מייסד

בן עציון ירון

מנהל טכנולוגיות ושותף

מייסד

9354212

, ירושלים

24

דרך חברון

info@inprisltd.com www.inpris.co

חברות סטארט-אפ

2016/17

|

DUN’S

100

ענף ההייטק והטכנולוגיה -

58

חברות סטארט-אפ